"A Waldorf-iskola ne iskola legyen, hanem előkészítő, mert minden iskola feladata az kell legyen, hogy az embert előkészítse az élet nagy iskolájára. Az iskolában tulajdonképpen nem azért tanulunk, hogy ismereteket szerezzünk, hanem azért, hogy mindig tanulhassunk az életről."
Rudolf Steiner
Belépés - Regisztráció
<< Vissza

Ritmusok a kozmoszban és az emberi lényben, hogyan jutunk el a szellemi világ látásához?

IV. kötet.

16 előadás, 1923. máj. 30. – szept. 22., Dornach

Rudolf Steiner, 1923 (GA 350)

TARTALOM:
Az éteriség és az asztralitás hatása az emberre és a Földre. Az ember újraszületése. Vérkeringés és szívmozgás. Fény- és színhatások a földi anyagokban és az égitesteken. Az őrangyalokról. A csillagkonstellációk hatása a Földre és az emberekre. Az önálló gondolkodás kifejlesztése. A visszafelé haladó emlékezés. Emberi és kozmikus légzés. A lelkiismeret keletkezése. Születetlenség és halhatatlanság. A kultuszok eredete és jelentése. A druidák bölcsessége. A Mithrász-kultusz. A katolikus kultusz. A szabadkőművesség. Kultusz a Keresztény Közösségben. Táplálkozási kérdések.


FEJEZETEK:

Az éteri és az asztrális munka az emberben és a Földön
1. Az ember visszatéréséről. Torna, tánc és sport
2. Az éteri és asztrális erők működése az emberben és a Földben
3. Vérkeringés és szív-mozgás - Szellemi észlelés a szemlencsén át
4. Fény- és színhatások a földi anyagokban és az égitestekben
5. Az őrangyal működéséről
6. A világháborús katasztrófa mélyebb okairól
7. A csillagegyüttállások hatása a Földre és az emberre
Hogyan jutunk el a szellemi világ látásához?
8. Az önálló gondolkodás és a visszafelé való gondolkodás kialakítása
9. A művi unalom létrehozása. A fizikai világ ítélkezésének megfordulása a szellemi világban
10. A belső becsületesség kifejlesztése
11. Beleéljük magunkat a külső világba. Táplálkozási kérdések: a burgonya, a cékla és a retek hatása
Ritmusok a kozmoszban és az emberi természetben
12. Emberi és kozmikus lélegzés. A Föld fény-lélegzése. Megtermékenyülés a növénynél és az embernél. A víz megtermékenyülése a villám útján
13. A lelkiismeret létrejötte az emberiség fejlődése folyamán. Születetlenség és halhatatlanság. Arisztotelész és a katolikus egyház tanítása
14. A tüdő és a vese
A kultúra eredete és jelentése
15. A druidák bölcsessége. Mithrász-kultusz. Katolikus kultusz. A szabadkőművesek kultusza. A Keresztény Közösség kultusza
Táplálkozási kérdések
16. A fehérje, a zsír, a szénhidrátok és a sók jelentősége a táplálkozásban. A burgonya hatása. Az antropozófia ellenfelei

Fordította Drahos Sándor
Lektorálta dr. Kellner Ágnes, Balikó Nándor